مقالات سیستم های مدیریت صف و نوبت دهی
Queue Management Systems
(QMS)

نوبت دهی مراکز تشخیصی و عکسبرداری

EUS ( Endoscopic Ultrasound )

سونوگرافی آندوسکوپیک (EUS) یا آندوسونوگرافی یک روش تشخیصی و درمانی است که پزشک از دستگاه های الکترونیکی بهره می برد تا از مجراهای گوارشی، بافت‌ها و ارگان‌های اطراف آن همچون ریه‌ها، کلیه ها، مجاری اداری، اندام های داخلی و تناسلی و ... تصویربرداری کرده و اطلاعات دقیقی از وضعیت آنها به دست آورد. آزمایش سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر دو بعدی و سه بعدی از اعضای داخل بدن استفاده می‌کند و اینگونه دستگاه های امواج ساز و آنالیزگر معمولا بسیار گران قیمت هستند. همچنین انجام چنین آزمایش هایی بین 15 تا 40 دقیقه وقت می برد. با توجه به محدود بودن چنین مراکزی مخصوصاً در مراکز دولتی، تقاضا برای دریافت اینگونه خدمات بالا بوده و منجر به دریافت نوبت های طولانی می شود. روش نوبت دهی برای مراکز سونوگرافی و آندوسکوپی معمولا به هر دو صورت اینترنتی و حضوری قابل انجام می باشد و مشابه مراکز تشخیصی و عکسبرداری، با مراجعه بیمار به بخش پذیرش مرکز، درخواست وی ثبت و نوبت توسط سیستم نوبت دهی برای وی صادر می شود.
بیمار در روز و ساعت مقرر به مرکز مراجعه می نماید و توسط پذیرش، نوبت با شماره به روز به وی داده می شود. بیمار منتظر فراخوانی شماره می ماند. انجام فراخوانی توسط منشی پزشک انجام می گردد. در نتیجه در اینگونه مراکز با توجه به حساسیت امر و هزینه های مربوطه، برای فرآیند نوبت دهی، نیاز به استند نبوده و صرفاً توسط نرم افزار نوبت دهی و نرم افزار فراخوان، این فرآیند پوشش داده خواهد شد.
مرکز تجارت الکترونیک پیوند
اصفهان، خیابان عبدالرزاق، شماره 120، واحد 114
ساعات کار : شنبه تا پنج شنبه از ساعت 09:00 تا 17:00 به غیر از جمعه ها و تعطیلات رسمی.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به تجارت الکترونیک پیوند می باشد. هرگونه بازنشر مطالب و محتوای سایت بدون ذکر نام مرجع ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.