مقالات سیستم های مدیریت صف و نوبت دهی
Queue Management Systems
(QMS)

نوبت دهی مراکز تشخیصی و عکسبرداری

CT-SCAN - MRI - XRay

مراکز عکسبرداری کامپیوتری مانند سی تی اسکن  یا  ام آر آی  یکی از متدهای پرهزینه تشخیصی پزشکی است که سال ها است که در کشور ما ایجاد شده و مشغول به کار و ارائه خدمات به بیماران می باشند. این مراکز به علت پرهزینه بودن دستگاه های عکسبرداری ، معمولاً محدود و به نسبت تعداد بیماران، سهم کمتری در خدمات پزشکی کشور دارد. از این رو معمولاً این مراکز شلوغ بوده و نوبت های طولانی تری به بیمار می دهد. از این رو سیستم مطلوب نوبت دهی برای مراکز تصویربرداری، سیستم نوبت دهی اینترنتی است. برای بیمارانی که برای گرفتن وقت و نوبت به مراکز مراجعه می نمایند، وجود یک کیوسک نوبت دهی بسیار کمک کننده است.
بیمار با مراجعه به کیوسک، نوبت خود را برای تاریخ مشخص دریافت می نماید. به این ترتیب ، بخش زیادی از فرآیند رزرو نوبت از عهده کارمندان پذیرش برداشته می شود. نهایی شدن نوبت می تواند به صورت اتوماتیک پس از مراجعه بیمار به صندوق و پرداخت بیعانه یا تمامی هزینه تصویربرداری، انجام شود.
همچنین برای مراکزی که با حجم متوسط مشتریان مواجه هستند (معمولاً مراکز خصوصی) وجود سیستم نوبت دهی حضوری نیز کاربرد دارد چون برای پذیرش و انجام عکسبرداری هر بیمار حدود 20 تا 30 دقیقه زمان صرف می شود. در نتیجه اگر تعداد مراجعات بیشتر از تعداد افراد خدمت داده شده بیشتر باشد، صف مشتری ایجاد می شود و وجود یک دستگاه برای نوبت دادن و فراخوانی نوبت ضروری خواهد بود.
مرکز تجارت الکترونیک پیوند
اصفهان، خیابان عبدالرزاق، شماره 120، واحد 114
ساعات کار : شنبه تا پنج شنبه از ساعت 09:00 تا 17:00 به غیر از جمعه ها و تعطیلات رسمی.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به تجارت الکترونیک پیوند می باشد. هرگونه بازنشر مطالب و محتوای سایت بدون ذکر نام مرجع ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.