مقالات سیستم های مدیریت صف و نوبت دهی
Queue Management Systems
(QMS)

نوبت دهی داروخانه ها

سیستم نوبت دهی داروخانه ها یک سیستم خاص و تقریباً منحصر به فرد می باشد که عملاً برای داروخانه های کوچک . متوسط کاربردی ندارد و صرفاً یک سیستم نمایشی و غیر قابل استفاده می باشد اما برای داروخانه های بزرگ که حجم مراجعات آن بالاست می توان با قرار دادن یک دستگاه استند نوبت دهی تک کلیده ، عمل نوبت دهی برای دریافت نسخه را مکانیزه نمود و از تجمع بیماران در مقابل باجه دریافت نسخه جلوگیری کرد.
در اینجا تنها یک صف وجود خواهد داشت و آن هم صف دریافت نسخه می باشد. برگه نوبت توسط بیمار یا مراجعه کننده از استند اخذ می شود و منتظر می ماند تا مسئول باجه دریافت نسخه وی را فراخوانی کند.
با توجه به اینکه بررسی و خواندن نسخه الکترونیکی بیمار توسط مسئول فنی چند ثانیه ای طول می کشد، ممکن است در برخی ساعات، ورودی مشتریان به داروخانه بیشتر از خروجی آن شده و در نتیجه باعث شلوغی گردد. در این مواقع وجود یک سیستم نوبت دهی داروخانه مفید و کمک کننده است.
مرکز تجارت الکترونیک پیوند
اصفهان، خیابان عبدالرزاق، شماره 120، واحد 114
ساعات کار : شنبه تا پنج شنبه از ساعت 09:00 تا 17:00 به غیر از جمعه ها و تعطیلات رسمی.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت محفوظ و متعلق به تجارت الکترونیک پیوند می باشد. هرگونه بازنشر مطالب و محتوای سایت بدون ذکر نام مرجع ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.